Nedanstående FAQ-svar är preliminärt och under uppdatering. Senast ändrad 2023-02-05
För att felanmäla en del problem med värmen använder vi appen Signal. Den hittar du på Signals hemsida (för Mac) eller där du annars hittar appar för din telefon.
Om du har ett nytt ärende i Signal gäller följande innan du ska felanmäla:
Först egen felsökning, se FAQ 1.2. I andra hand konsultation med borrhålsgranne. I tredje hand konsultation med ”husgrupps-hjälparna”. Dessa är
Husgrupps-hjälparna når man via Signal. Det finns för varje hushåll en tråd med en livboj som symbol, och text i formatet ”#21 & husgr-hjälpen”.
FELANMÄLAN SKA INNEHÅLLA:
• en tydlig beskrivning av problemet
• en utförlig beskrivning av felsökningen (enligt FAQ 1.2)
• en aktuell skärmdump på sidan Systemparametrar i hyss-appen (se FAQ 4.5)
• foton på de två tryckmätarna (se FAQ 2.1 och FAQ 3.3.)
GÖR FELANMÄLAN VIA DIN RÖDA RING I SIGNALAPPEN
Om du har ett pågående ärende kan du få information via röda ringen i Signal om vad energigruppen behöver veta. I brist på andra instruktioner ska du dock alltid bifoga en aktuell skärmdump på sidan Systemparametrar, och foton på de två tryckmätarna.
Felanmälan av ett nytt ärende i Signal, i röda ringen, ska innehålla dels en beskrivning av problemet, dels en beskrivning av felsökningen som gjorts enligt FAQ 1.2. Det ska dessutom bifogas en aktuell skärmdump på sidan Systemparametrar i hyss-appen, se FAQ 4.5, och foton på de två tryckmätarna, se FAQ 2.1 och FAQ 3.3.
Om du har ett pågående ärende får du information via röda ringen i Signal om vad energigruppen behöver veta.
Vid varje felanmälan behöver energigruppen veta