Felanmälan

Fyll i felanmälan genom att klicka på nedanstående länk: https://bobraff.summera.support/forms/default.aspx?WK=JHMZWBKBD8P2VCD

Vardagar mellan 07.30 till 16.00 kan du även göra felanmälan på telefon 08-6414020

Vid akutfall, dagtid ring 08-6414020

Vid akutfall, obekväm tid (16.00-07.30)  samt helger ring 08-187000

Fel på värmepump, Hyss. När det gäller värmepumpen ska inte BoBraFF kopplas in utan medlemmen använder sig i förekommande fall av appen Signal för meddelanden, felanmälningar etc. Detta gäller fram till slutbesiktning av vår värmeanläggning. Därefter kommer vi att informera om vad som ska gälla.

Vad gör BoBraFF? Företaget har tre egna fastighetsskötare, som kan utföra en rad olika reparationer. BoBraFF har också avtal med olika hantverkare, elektriker, snickare mfl.

Om du som bostadsrättsinnehavare själv är ansvarig (se nedan) kan du vid behov använda BoBraFF och kommer då att få en personlig faktura med möjlighet till ROT eller RUT avdrag.

Ditt ansvar. Generellt har varje bostadsrättshavare ett eget ansvar för sin egen bostad, uteplats och förråd och förväntas själv ansvara för och bekosta sådant som behöver åtgärdas.

Föreningen har samtidigt ansvar för yttre underhåll samt installationer såsom ledningar, vatten och avlopp. Om det uppstår fel i dessa installationer gör medlemmen en felanmälan. I stadgarna §31 och §32 framgår ansvarsfördelningen.

Styrelsen har gjort en kort sammanfattning av stadgarna (se nedan). Nedan finns också en länk till ”information om ansvar vid vattenskador”.